Laatste weken Australië - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennie Zaad - WaarBenJij.nu Laatste weken Australië - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennie Zaad - WaarBenJij.nu

Laatste weken Australië

Door: Dennie en Sander

Blijf op de hoogte en volg Dennie

03 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Adelaide,

2 weken in Adelaide, het lijkt lang en dat is het ook, we zijn er wel achter gekomen dat we misschien ons budget verkeerd hebben ingeschat. Het reizen hier in Australie is nog duurder dan je zal denken , tenzij je van noodles gaat leven. Dan zal het vast wel een beetje meevallen. We wilde eigenlijk nog wel naar de outback of een of andere tour doen, helaas is dit er niet van gekomen door omstandigheden (te duur).

Dus daar zaten we dan, veel te lang op dezelfde plek tot verveling aan toe. Maar we hebben het overleefd door ons te vermaken met tafeltennis en pool. Ow en ja we zijn zelfs nog naar het zwembad geweest!

Ik (Sander) wilde nog wel graag wat doen dus besloot om een ochtend met wilde dolfijnen te gaan zwemmen. Met een catamaran gingen we opzoek naar dolfijnen en dat was niet zo heel moeilijk. Er waren er meer dan 50 die je op 10 meter afstand langs zag zwemmen. Echt bijzonder om te zien. Ook nog de dierentuin en de botanische tuinen van Adelaide bezocht.

Wat we wel willen zeggen is dat het hostel top was, midden in het centrum , schoon en lekker ruim. Dat was dan weer wel erg prettig. En in het weekend kan je ook nog best wel goed uitgaan hier.

Na deze tijd in Adelaide was het moment aangekomen dat we weer terug naar Sydney gingen vliegen , lekker naar Bondi Beach! Dat wordt vast super leuk! Dachten we.

Sydney

Aangekomen in het hostel in Bondi Beach schrokken we wel een beetje , we sliepen op een 10 persoon's kamer waar maximaal eigenlijk 6 tot 8 personen in kunnen. We hadden daar bijna geen ruimte voor onze spullen, het was er super warm en een bende! Jammer maar we overleven dit wel , zeiden we tegen elkaar.

De eerste dagen in het hostel waren niet heel erg leuk, het was heel erg anders dan we gewend waren. We hadden dan ook weinig punten waarmee we gesprek konden opstarten. Al snel ging dit beter en konden we het met meerdere mensen goed vinden, daardoor werd het allemaal wel een stuk aangenamer.

Ook zaten we in dit hostel rond de feestdagen. Alleen hadden wij echt niet het gevoel dat het kerst ging worden of dat het einde van 2015 in de buurt was. Gelukkig regelde het hostel van alles om bij het een beetje het gevoel van de feestdagen te geven. Van heel veel feestjes tot gezamenlijk uitgebreid dineren.

Zo konden we elke ochtend rekenen op gratis pannenkoeken. Het enigste was wel dat we hiervoor vroeg ons bed uit moesten waardoor we maar 2 keer gegeten hebben. Maarja eerste kerstdag konden we gelukkig langer blijven liggen en konden we ontbijten tussen 9 en 11. Hier kregen we scrumbled eggs, worsten en brood. Best simpel maar wel lekker. Na het ontbijt werd ons gevraagd om het hostel een paar uur te verlaten. We besloten met ze alle naar het strand te gaan, echt heel apart om een strand vol te zien met mensen met kerstmutsen. Om 2 uur werden we verwacht voor het kerst dinner. Eenmaal teruggekomen stonden er gedekte tafels en de boel was versiert met kerst spullen. Na heerlijk gegeten te hebben en wat groepsfoto’s te hebben gemaakt werd ons weer gevraagd weg te gaan. Wij besloten om even een powernap te doen. Het hostel werd ondertussen omgetoverd tot discotheek waar we s ‘avonds een feest hadden. Erg gezellig en iedereen dronken van de smerige Goon (erg goedkope witte wijn).

De volgende dagen hebben we vaak het strand gezien en paar avonden goed uitgegaan. Ook nog een Beach Walk gedaan langs 4 stranden in Sydney. Hele mooie stranden en veel rotsformaties. Het was alleen heel erg druk en warm. Gelukkig konden we soms afkoelen in de zee. Ook nog even biertje gedaan met een veender en een kwakelaar.

De dag voor oudjaars dag hadden we nog een tour gepland staan richting de blue mountains. Dit is iets wat je gezien moet hebben als je in Australië ben geweest. Deze bergen liggen een uur vanaf Sydney waar je echt een geweldig mooi uitzicht hebt over valleien en gestrekte landschappen. Gelukkig hadden wij perfect weer zodat je een blauwe gloed over de bossen ziet. Dit komt door de vele eucalyptus bomen (Hier komt ook de naam Blue Mountains vandaan). Op de weg terug naar Sydney hebben we nog een rondje gereden door het Olympische park waarna we werden gedropt bij een boot. Deze boot voer door de haven van Sydney en bracht ons weer naar het centrum.

Sydney staat natuurlijk bekent om hun vuurwerkshow met oud en nieuw. Maar als je dit in het centrum wil meemaken moet je hier ruim 12 uur van te voren een plekje zien te bemachtigen. Dus besloten wij met een klein groepje uit het hostel om naar Rose Bay te gaan. Dit is een strand waarvan je de brug en het centrum van een afstandje perfect kan zien. Als nog moest je hier 7 uur van te voren al plaats nemen. Het voordeel was wel dat we tussendoor gewoon konden zwemmen en ze deden ook niet moeilijk over het alcohol wat we mee namen. Het was erg gezellig en die 7 uur waren dan ook zo om. Het vuurwerk was echt heel mooi maar behoorlijk snel voorbij. Ze zeiden dat het 12 minuten duurde maar het leek 5 min. Na dit alles verplaatste we het feestje naar Bondi Beach.

Op nieuwjaarsdag hadden we ons ingeschreven voor de nieuw jaars duik die speciaal voor de Dutchies was georganiseerd. Dus stonden we daar met denk wel 400 Nederlanders. Met de echte Unox muts natuurlijk. Echt leuk om mee te maken en iedereen zat ons echt aan te kijken van “wat zijn dat voor malloten”. Hierna hebben we kregen we nog lekker een broodje kroket en Hollandse pannenkoeken.

Ook was dit onze laatste dag in Australië, nu lijkt het echt alsof de tijd heel snel is gegaan. Zoveel veel impressies gehad deze 3 maanden en wat is het mooi land maar soms wel te groot en dat je best wel veel tijd besteed aan alleen het vliegen en het in bussen zitten haha. Wij zullen echt nooit meer klagen als we een uurtje moeten rijden ergens heen want dat stelt echt niks meer voor.

Iedereen bedankt die wij deze reis hebben leren kennen en wie deze reis met ons hebben gedeeld! Op dit moment zijn we al uit Australië en zitten we lekker in de regen in Auckland, Nieuw Zeeland! En vertrekken dinsdag voor onze tour door nieuw zeeland!