Van Noosa tot Sydney + wat toffe statistieken! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dennie Zaad - WaarBenJij.nu Van Noosa tot Sydney + wat toffe statistieken! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dennie Zaad - WaarBenJij.nu

Van Noosa tot Sydney + wat toffe statistieken!

Door: Dennie en Sander

Blijf op de hoogte en volg Dennie

19 November 2015 | Australië, Sydney

Noosa

4 uurtjes rijden en dan waren we in Noosa , wat een verschil met de vorige busritten. We waren er dan ook zeer snel, en wat was Noosa prachtig.

Zeker in vergelijking met Hervey bay , we hadden ook gelukkig super leuke mensen leren kennen in Hervey bay , deze kwam ook mee naar Noosa. In Noosa hadden we een leuk hostel , de sfeer was heerlijk en het bed was ook erg fijn.

De dagen bestonden vooral uit relaxen en naar het strand. Maar we hebben ook nog een mooie wandeling gemaakt langs de kust waar we erg mooie omgevingen hebben gezien. Ook hebben we Halloween gevierd , dat was matig. Er waren erg veel erg jonge mensen en de muziek was verschrikkelijk.

Al met al hebben we ons zeer goed vermaakt in noosa , een heerlijk relaxend hostel heeft daar wel flink aan meegewerkt. Na een aantal dagen in noosa was het alweer tijd om te gaan , dit keer was brisbane de volgende bestemming.

Brisbane

Na 1.5 uur rijden waren we in Brisbane, de stad met 2 miljoen mensen. Dit is de twee na grootste stad van Australie (Na Sydney en Melbourne).

De stad was leuk voor een aantal dagen , het lagoon was erg mooi en we hadden een prachtig uitzicht vanuit het dak van het hostel. Het hostel waar we zaten was misschien wel het hostel met de beste kamer, alles was schoon en we waren erg tevreden. Helaas was het veelte groot waardoor het lastig werd om echt in een groep te komen (deze waren al vaak gevormt) , hier heb ik (dennie) me wel alleen gevoelt, zelfs met Sander. We zijn dan ook 2 maal om 10 uur naar bed gegaan.

In brisbane heb ik ook mijn verjaardag gevierd, dit hebben we in het kort gedaan met een aantal drankjes en gezellige mensen die we van andere plekken hadden ontmoet. Dit was wel weer erg gezellig.

De volgende dag hebben we een auto gehuurd om naar Surfers Paradise te rijden via de nationale parken. We zijn in grotten geweest waar beesten zaten die licht gaven, we hebben een wandeling gemaakt naar een mooi uitkijk punt en we hebben heerlijke frozen yoghurt gegeten. Met dank aan onze duitse vriendinnen die met ons mee waren.
Het was een mooie dag :).

Na een lange dag kwamen we eindelijk aan in surfers paradise.

Surfers Paradise

Beeld u zich in, Georgie Shore meets oh oh Cherso , dit is hoe het er in toe gaat in Surfer Paradise. Het Miami van Australie. Dit is te zien aan de mooie auto's en de hoge gebouwen maar vooral een grote hoeveelheid aan irritante dronken engelse mensen.

Wij hebben hier 2 avonden aan deelgenomen en dat was meer dan genoeg in ons optiek. Na 3 nachten surfers paradise hadden we het wel gezien. Ook doordat het weer gewoon niet goed was, dus op het strand liggen was er voor ons niet bij.

Byron Bay

Wauw , wat een plaats. Byron Bay is de naam. Het eerste plaatsje waar we na 5 dagen nog geen genoeg van hadden. Geen grote winkel centrums of grote hotels maar een plaats wat vooral gericht was op relaxen en (als we het konden) surfen.

We zijn hier van maandag tot en met vrijdag gebleven en het was heerlijk, lekker op het strand liggen of een prachtige wandeling maken richting een vuurtoren op een berg. Wij hebben genoten hier en dat terwijl we niet veel gedaan hebben.

We zaten in een middelgrote hostel maar dit keer was het wel weer gezellig , we hebben kaart spelletjes gedaan , lekker gezongen en liedjes samen gespeeld (de reacties hier waren weer geweldig) , we begonnen met 6 man en de gitaar en al na het eerste liedje stonden er 30 man te klappen , heerlijk gevoel was dat! Het gevoel word extra versterkt omdat het een eigen liedje was die ik liet horen, toch altijd net iets spannender.

Na een kleine 5 dagen moesten we onze reis voortzetten , Byron was geweldig en onze volgende bestemmingen worden Yamba en Port Macquarie. Dit waren eigenlijk onze twee stop plaatsen tussen Sydney omdat we geen zin hadden in de nachtbus. En op deze manier konden we nog twee nieuwe plekken zien.

Na 2 luttelen uren was de reistijd naar Yamba , heerlijk lekker kort! Yamba was een klein plaatsje dat na horen zeggen "het Byron Bay van 20 jaar geleden" is. Van Yamba hebben we erg weinig gezien. We hebben geluncht , avond gegeten , bier gedronken , leuke mensen leren kennen en de volgende dag was het om 2 uur alweer tijd om verder te gaan naar het volgende tussen stadje genaamd "Port Macquarie" en ja ik had Google Maps nodig om deze naam goed op te schrijven.

Over Port Macquarie kunnen we al helemaal niet zoveel vertellen, we kwamen daar om 19:00 aan , aten onze pasta , speelde wat kaart spelletjes met weer hele leuke mensen en gingen naar bed. De volgende ochtend moesten we om 11 uur alweer in de bus zitten voor onze eindbestemming met de Greyhound bus , Sydney! Daarna zullen we alleen nog auto's huren of vliegen, geen bus meer! hoera!

Aangekomen in Sydney betekende dat het eerste deel van onze reis er op zit. De reis tussen Cairns en Sydney! We hebben in deze 8 weken al zoveel gezien en zoveel meegemaakt. Toch kregen we aan het eind het idee dat we alles er een beetje het zelfde uitzag. Weer een mooi strand en weer een mooi uitzicht over het regenwoud. Ook is het voor ons best snel gegaan!

Statistieken:
22 Hostels
3 eilanden
2872 km met de bus
Ruim 65 uur in een bus gezeten verdeeld over 12 ritten.
113 nieuwe mensen ontmoet
0 keer het noodnummer gebeld (0112)